Met de introductie van de Uptis-band (Unique Puncture-proof Tire System) neemt Michelin een voorschot op de toekomst. Autobanden zonder lucht. Een revolutie! De bandenspanning is één van de belangrijkste factoren van de met lucht gevulde autobanden maar ook de enige factor waarop de bandenfabrikanten géén invloed hebben. Mede hierdoor slijten autobanden nu sneller omdat chauffeurs […]
Lees verderHet wegdekaandeel van All-Season banden blijft stijgen. Dat is de belangrijkste conclusie van een test met vierseizoenenbanden die jaarlijks door AutoWeek in samenwerking met het Duitse AutoBild wordt uitgevoerd. Steeds meer automobilisten kiezen voor dit compromis van zomer- en winterbanden. Want, dat is het nog steeds; een compromis van zomerse- en winterse eigenschappen gecombineerd in […]
Lees verderDe regelgeving over de verplichting van winterbanden en sneeuwkettingen in Europa verandert continu. U kunt hier het meest actuele overzicht Winterbanden wetgeving downloaden. Het overzicht bestaat uit twee onderdelen: 1. Regelgeving winterbanden voor personen- en bestelwagens en lichte bedrijfsvoertuigen (≤ 3.500 kg); 2. Regelgeving winterbanden voor bedrijfswagens (> 3.500 kg); Bron: VACO
Lees verderHet is een angstaanjagend gevoel: je rijdt rechtuit over een lang stuk snelweg en plotseling beginnen je banden door te slippen. Aquaplaning dus. Het Japanse bedrijf Sumitomo heeft nu een technologie ontwikkeld die precies aangeeft wanneer je als automobilist gevaar loopt. Aquaplaning is een van de meest gevaarlijke en verraderlijke dingen die er met je […]
Lees verderIn Duitsland is het verplicht om banden met winterse eigenschappen te gebruiken bij winterse omstandigheden. Sinds kort is de definitie van geschikte banden in de Duitse wet aangescherpt. Banden met alléén M+S aanduiding zijn niet meer voldoende. De band moet voorzien zijn van het 3PMSF symbool (3 Peak Mountain SnowFlake).
Lees verder